Lätt hemmagjord ansiktsmask!

Hittade ett recept på en jättelätt ansiktsmask häromdagen som jag provade, och kan ju säga att den var väldigt skön. För det första verkade den mjukgörande och min hy blev len och fräsch. För det andra skulle den tydligen vara hyfsat snabbverkande på finnar, vilket jag inte direkt kan uttala mig om efter bara en gång men här är receptet för er som vill prova:

2 tsk honung
2 tsk kanel


blanda, och ställ i kylen över natten (alternativ i frysen några timmar)
om "smeten" blivit jättestel kan du värma upp den lite i ett vattenbad någon minut, så den går att applicera. låt den sedan verka i 15 min, skölj av och njut av känslan =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0